Jaarverslag .png Jaarverslag .png

Het belang van een krachtig jaarverslag

21 mei 2024 door MOS

Het jaarverslag is een essentieel en soms verplicht instrument voor netwerkorganisaties, meestal uitgebracht in het tweede kwartaal. Het biedt inzicht in het verleden, het heden en soms toekomstige ambities. Wij zien het jaarverslag niet alleen als een opsomming van cijfers, maar als een kans om het verhaal van jouw vereniging te vertellen!

Het jaarverslag: meer dan cijfers alleen
Een jaarverslag is meer dan cijfers. Het verteld wie je als vereniging bent, wat je hebt bereikt, je deelt je successen en waar je trots op bent. Het weerspiegelt dus niet alleen de financiële gezondheid, maar het zegt ook iets over de visie, missie en waarden van de vereniging. Het vertelt het verhaal van behaalde successen, overwonnen uitdagingen en geleerde lessen. Dit verslag biedt een waardevol kijkje in jouw organisatie en vergroot daarmee de zichtbaarheid van jouw vereniging.

Waarde van transparantie en verantwoording
Een jaarverslag is een krachtig middel om (financiële) rekenschap af te leggen aan stakeholders, zoals leden en samenwerkingspartners. Het biedt een kijkje in je keuken en toont daarmee openheid en integriteit.

Jij verhaal tastbaar maken? We helpen graag!
Bij MOS begrijpen we het belang van een krachtig jaarverslag. Als experts in ontwikkeling en toekomstbestendige verenigingen, maken wij jaarverslagen voor diverse organisaties. Samen met het bestuur en de penningmeester brengen we jouw verhaal op een passende manier naar buiten. Wil je jouw verhaal delen, maar zoek je de juiste vorm of ondersteuning? Ons team helpt je graag bij het creëren van jouw jaarverslag, zowel online als offline. Wij helpen graag met zowel het op-stellen als delen van jouw verhaal. Meer weten?

Neem vandaag nog contact met ons op!

Labels:

Neem direct contact op