Welkom bij MOS
Hét fullservicebureau dat met deskundigheid en meer dan 30 jaar ervaring, bijdraagt aan de continuïteit, ontwikkeling en groei van netwerkorganisaties.
Lees meer over onsHét fullservicebureau dat met deskundigheid en meer dan 30 jaar ervaring, bijdraagt aan de continuïteit, ontwikkeling en groei van netwerkorganisaties.
Lees meer over onsEen bestuur kan bouwen op zijn verenigingsmanager (VM). Deze adviseert niet alleen bij ingewikkelde vraagstukken, maar denkt ook actief mee over doelen/strategieën en ondersteunt bij bestuursvergaderingen. Ook is de VM verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen een vereniging en dé verbindende schakel tussen verenigingsbestuur en de MOS organisatie.
Dit is hét kloppende hart van elke netwerkorganisatie. Hier komen alle lijntjes samen en worden ze uitgezet. Het verenigingsbureau verzorgt de ledenservice, de ledenadministratie, garandeert een goede telefonische en online bereikbaarheid en draagt zorgt voor de archivering. Ook onderhoudt zij contacten met leden en ondersteunt zij de verenigingsbestuurders.
Elke organisatie is gebaat bij een (financiële) administratie die juist, volledig en geheel op orde is. MOS biedt hiervoor een volledig pakket aan administratieve en financiële diensten. Ons financiële team ontzorgt netwerkorganisaties en hun penningmeesters. Dat geeft rust en zekerheid en creëert tijd en ruimte voor bestuurders om op andere terreinen te opereren.
Netwerkorganisaties kunnen bij onze communicatie-/marketingprofessionals terecht voor advies, (content)strategie, een communicatie-/marketingplan en/of het ontwikkelen van diverse media, middelen en magazines. Ook dragen zij bij aan het profileren en presenteren van uw organisatie of event en het ontwikkelen van passende content hiervoor.
De community managers van MOS adviseren en ondersteunen bij het opstarten en inrichten van een community voor vereniginge en andere netwerkorganisaties. Zo’n community versterkt niet alleen de binding met en tussen leden, maar draagt ook bij aan de ontwikkeling en waardepropositie van verenigingen.
Het organiseren van een omvangrijk fysiek, online of hybride evenement met impact vraagt specifieke expertise. Het evenementenbureau MOS Events heeft deze expertise in huis en organiseert voor zowel netwerkorganisaties als overige partijen uiteenlopende evenementen. De dienstverlenende professionals denken niet alleen mee, maar geven ook advies en dragen zorg dat het evenement tot in de puntjes wordt georganiseerd. Uiteraad binnen gesteld budget.
Benieuwd naar het omslagpunt waarop het voor verenigingen logisch wordt om het bureauwerk niet meer met vrijwilligers te doen? Ontdek in het laatste blog van Martina van den Dool hoe dit besluit afhangt van factoren als ledenaantal en de beschikbare tijd van bestuursleden!
Het team financiën van MOS staat iedere dag weer paraat om verenigingen te ondersteunen. Dit levert gemak en zekerheid op. Dit is nog niet alles. Lees dit artikel en ontdek de voordelen van uitbesteding van jouw financiële administratie aan MOS.
Naast de mobiele telefonie gaat Overhoff Telecom & ICT ook de vaste telefonie en IT-dienstverlening voor MOS verzorgen.
U de inhoud, wij de rest! Met die filosofie organiseert het evenementenbureau MOS Events al jaren succesvolle congressen, jaarvergaderingen en netwerkbijeenkomsten voor organisaties in de non-profitsector en de overheid. Fysiek, online of hybride we organiseren ze met evenveel gemak. Door onze ruime kennis en ervaring weten wij precies wat er nodig is om een evenement met succes te organiseren. Onze achtergrond en kracht ligt hierbij in het verenigingswezen. Bent u op zoek naar een evenementenbureau met kennis van zaken? Dan bent u bij MOS Events aan het juiste adres!
Het jaarthema MOS 2024 is Toekomstbestendige Verenigingen. Directeur MOS, Raimond Fifis, schrijft hierover in zijn column
Diversiteit in ledenbestanden is voor branche- en beroepsorganisaties van belang is. Het profiel van leden bepaalt het beleid en aanbod van de vereniging. Hoewel een homogeen ledenbestand voordelen biedt, kan diversiteit waardevol zijn. Advies: speel adequaat in op verschillen voor een sterke vereniging. Immers, een aanbod voor iedereen is al snel een aanbod voor niemand.
Verenigingen hebben hun beste tijd gehad. Het is een opvatting die ik wel vaker hoor. Verenigingen vergrijzen en jongeren zien het nut er niet van om lid te worden. En willen ze wel, dan zijn er maar weinigen geïnteresseerd om zich actief voor de vereniging in te zetten of überhaupt aan activiteiten deel te nemen. Logisch dus om te denken dat de vereniging ten dode is opgeschreven. Toch ben ik het daar totaal niet mee eens. Waarom niet?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________